18 Temmuz 2013 Perşembe

MONTESSORİ AKTARMA ÇALIŞMASI 2- DAR AĞIZLI ŞİŞEYE TRANSFER

Nehir'le transfer çalışmalarına devam ediyoruz. Çalışmamızı paylaşmadan önce aktarma çalışmalarının yapılış amaçlarını ve uygulanış şekillerini kısaca özetlemek istiyorum. 

Birçoğumuzun bildiği gibi Montessori eğitimi; günlük yaşam becerileri, duyu eğitimi, matematik eğitimi, dil eğitimi ve içerisinde yaşadığımız dünyayı kapsayan kozmik eğitimi kapsar. Aktarma çalışmaları günlük yaşam becerilerinin bir parçasıdır; el-göz koordinasyonunu ve ince kas gelişimini sağlarken aynı zamanda çocuğun dikkatini odaklamasını sağlar ve konsantrasyon süresinin uzamasına yardımcı olur.

Aktarma çalışmalarına 2-2,5 yaş civarı başlanır ve kolaydan zora, basitten karmaşığa bir sıra takip edilir. Önce elle ve iri taneli şeylerle transferler yapılırken giderek daha küçük taneli transferlere, el yerine, maşa, cımbız kullanımına, kuru transferden sıvıya geçilir. 

Herhangi bir çalışmaya başlamadan önce çocuğa aktivite yapmak isteyip istemediği sorulur, burada özellikle oyun kelimesi kullanılmaz. Eğer isteksizse materyaller kaldırılır. İstiyorsa aktivite masasına geçilir, çocuk sol tarafınıza alınarak aktivitenin yapılış şekli bir kez gösterilir ama anlatılmaz; çünkü çocuğun bir seferde bir duyusuna hitap etmemiz gerekir, çocuk çalışmaya başladığında aktiviteyi farklı devam ettirir ya da kendi isteğine göre yönlendirirse de müdahale edilmez.

Bu kısa özet bilgiden sonra gelelim çalışmamıza, daha önce elle ponponları buz kalıbına transfer etmiştik burada .. Bu sefer de ponponları dar ağılı şişeye transfer ettik. Nehir bu çalışmayı çok sevdi, 2-3 kez tekrarladı.



Nehir ponponları önce tepsiye döküp, oradan şişeye aktarmayı tercih etti.




Ve hepsi bittiğinde kendisini alkışladı.




Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...