10 Temmuz 2013 Çarşamba

MONTESSORİ AKTARMA ÇALIŞMASI 1- PONPONLARLA BUZ KALIBINA TRANSFER

Nehir 23 aylık oldu, neredeyse 2 yaşında. Yavaş yavaş Montessori çalışmalarına başlıyoruz. Nehir renklerine göre ayırmayı kavradı büyük ölçüde. Bu aralar da aktarma çalışmalarına ağırlık vermek istiyorum. 

İlk olarak elle aktarma yaptık, ponponları buz kalıbına aktardık. Elle aktarma çalışmalarının amacı kaba ve ince motor gelişime katkı sağlamak ve de yazmaya hazırlık. Değişik uygulanış şekilleri var. Ben Nehir'in yaşına uygun olması açısından büyük ponponlar seçtim. 

Nehir'e bir kez ne yapması gerektiğini gösterdim ve o da şaşırtıcı şekilde 1 dakika içerisinde bitirdi tüm çalışmayı. Daha sonra bir kez de buz kalıbından ponponları toplayıp kaseye doldurdu ve tekrar tek tek buz kalıbına dizdi. İki tekrardan sonra sıkıldı, kaldıralım anne, playdo oynayalım dedi..

Bundan sonra da ıslak ve kuru, kaptan kaba aktarmaları denemek istiyorum Nehirle..








(Nehir 23 aylık)






Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...