7 Mayıs 2013 Salı

KÜTÜPHANEMİZ 6- TÜBİTAK YAYINLARI- YAĞMURLU BİR GÜN/KARLI BİR GÜN/GÜNEŞLİ BİR GÜN/DOKTORDA

YAĞMURLU/ GÜNEŞLİ/ KARLI BİR GÜN

Nehir'in yavaş yavaş mevsimleri, soğuğu, sıcağı, yazı, kışı tanımaya başladığından bahsetmiştim. Tubitak yayınlarının çocuk kitapları ne zamandır ilgimi çekiyor ve hepsini alasım var ama kitaplar 3 yaş+ olduğu için şimdilik Nehir'in anlayıp sevebileceği, takip edebileceği birkaç kitabı seçtim. Hava olaylarını konu alan Yağmurlu Bir Gün, Karlı Bir Gün ve Güneşli Bir Gün bunlardan birkaçı. Kitapların 3yaş+ oluşu sizleri yanıltmasın, 2 yaş civarı bebeklerin çok seveceği ve anne- babalarıyla birlikte okumaktan zevk alacağı kitaplar. Nehir çok sevdi. Özellikle de Yağmurlu Bir Gün, Nehir'in diliyle "yaamurlu büügün" kitabını. Birlikte defalarca okuduk.

Serinin bir de Rüzgarlı Bir Gün kitabı var ancak ben alışveriş yaptığım sırada stokta olmadığı için alamadım; ama aklımda, ilk fırsatta alacağım.

DOKTORDA

Doktorda, Tubitak yayınlarının bir başka serisi.. Yuvada, Deniz Kıyısında, Hastanede serinin diğer kitapları. 

Nehir'in küçüklüğünden beri bir doktor korkusu var. Daha minicikken tanıdı doktorunu ve görür görmez çığlığı basardı. Biraz büyüdüğünden beri ise doktorun kapısından girer girmez, gidelim diye ağlamaya başlıyor. Ağlayarak zor tamamlıyoruz muayeneyi. Hatta komik bir anı anlatayım, geçenlerde Nehir'in babaanne dedesini ziyarete gideceğimiz bir sabah babası Nehir'e, kızım bugün amcaya gidelim mi diye sordu. Nehir, hayır istemiyorum dedi ve mızırdandı. Bütün sabah suratını astı, gitmek için giyinmek bile istemedi. En sonunda sordum kızım neden istemiyorsun amcaya gitmek dedim; "istemiyoyum, ditmiyelim doktor amcayaa" dedi.. :-) Biz amca dediğimizde o doktor amca diye düşünmüş. Kıyamam...

Doktora gitmekten bu kadar nefret eder ama eve geldiğinde biz sorduğumuzda da hepsini anlatır doktorda olanların. Doktor amca nerene baktı kızım diye sorarız, "ağzıma baktıı, kulağıma baktı, göbüşe baktı, sıytıma baktıı" 

Şimdi bu anlattıklarını bir de kitapta görsün, sadece kendisinin bu işkenceye (!) maruz kalmadığını, tüm çocukların doktor amcayı zaman zaman ziyaret ettiklerini, hem de neşe içinde bu ziyareti tamamladıklarını bilsin; biraz da korkusunu yensin düşüncesiyle, ilk adım olarak bu kitabı aldım. Kitabı okumaktan çok hoşlandı. Hatta zaman zaman gidip kendisi çekmecesinden çıkarıp karıştıştırıyor kitabını. İnşallah ilk doktor muayenemizde bir farklılık olur..







Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...