3 Mayıs 2013 Cuma

NEFİS BEBEK YOĞURDU

Nehir 6 aylık olduğundan beri yoğurdunu kendim mayalıyorum. Bu zamana kadar 200 ml'lik mama kavonozlarına mayalayıp hergün birtane yediriyordum; tek bir büyük kaba mayalayıp ordan bölerek yedirmeyi tercih etmedim çünkü yoğurda birkez kaşık değdiğinde sulanıyor ayrıca yoğurt açıldıktan sonra içinde asit birikip daha fazla gaz yapıyormuş. Böyle hergün tek bir yoğurt açıp taze taze yedirmek daha çok içime siniyor. 

Daha önce yazmadığım için kısaca yazayım nasıl mayaladığımı;  günlük sütü kaynatıyorum, sonra biraz ılımasını bekliyorum, ama çok da ılıtmıyorum, sıcağa yakın oluyor. Her kavanoza bir tatlı kaşığı yoğurt koyuyorum, üzerine sıcağa yakın sütü ekleyip, iyice karıştırıyorum. Kavanoz kapaklarını tam kapatmıyorum, böylece buhar dışarı çıkabiliyor ve daha katı-susuz bir yoğurt elde ediliyor. Üzerini sofra örtüleriyle kapatıp 7-8 saat sonra buzdolabına alıyorum. Bir 4-5 saat de buzdolabında kaldıktan sonra harika bir yoğurt oluyor.

Gelelim bu yazıyı asıl yazma sebebime; Tupperware Şeker Üçüzler. Geçen gün baktım ki, yoğurt mayaladığım kavanoz kapakları paslanmaya başlamış çok hafif- arada bir kavanozları yenileriyle değiştirmeme rağmen. Daha sağlıklı ve pratik bir çözüm düşünmeliyim dedim. Tupperware kaplar hem çok şık, hem sağlıklı hem de kapakları çok güzel kapandığı için biryere giderken Nehir'in yiyeceklerini bu kaplarla taşımak çok rahat oluyor. Kaplar 3'lü set olarak 30, tl'ye, indirim döneminde 25 tl'ye satılıyor. Ben 2 set yani 6 adet aldım ve ilk denememi yaptım bile. Yoğurtlarım çok çok güzel oldu. Şimdi temiz temiz, içime sine sine yedirebileceğim bu yoğurtları Nehir'e.




Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...