4 Mart 2013 Pazartesi

KÜTÜPHANEMİZ 5- ÇİFTLİK DOSTLARI ÇIKARTMA KİTABI

Nehir'in en sevdiği aktivite: çıkartmalarla oynamak. Benden çıkartmayı yerinden çıkartmamı istiyor önce, çıkarıp veriyorum, yapıştırıyor, sonra söküyor, sonra tekrar yapıştırıyor; bu şekilde uzun süre oynuyor çıkartmalarla.

Bu kadar çok sevdiğini görünce Nehir'e bir-iki çıkartma kitabı aldım; bu kitapların eşleştirmeli, resimlerin yerlerini bulmalı olanları var, ben en basitinden başladım: Çiftlik Dostları Çıkartma Kitabı. Orta sayfada çiftlik hayvanlarının çıkartmaları var; diğer sayfalarda da göl, bahçe vs. Çıkartmaları bu boş alanlara yapıştırıyoruz.

Nehir çok eğlenerek yaptı bu aktiviteyi. Hoyoz,  tavukk, civciv,  öödek , at, inekk, cincap, kedi, köpek, domuccuk diyerek tek tek çıkartmaları benden istedi sonra da yapıştırdı.

 İşte kızımın hazırladığı sayfa:



Farkettiyseniz ağaca yapıştırdığı bir kuzu var, ağaca çıkıyormuş gibi duruyor, bunu işaret edip "aaca çıkıyoo" dedi; ağacın yanında başaşağı duran tavuğun da düşüyor olduğunu hayal etti ki sanırım tavuğa " aa dikkatt, yavaşşş" dedi...   :-) 

Bir de fotoğrafta görünmeyen su matarası benzeri bir çıkartma vardı, hadi kızım hayvanlar su içsin bunu da yapıştır dedim; o ise matarayı tek tek hayvanların ağzına tutarak onlara su içirmeyi tercih etti..:-)

Dün akşam tekrar istedi kitabını, bu sefer kitapla onu yalnız bıraktım; yapıştırdığı tüm bu çıkartmaları söktü, tekrar yapıştırdı, kimi çıkartma koptu, kopanlara da "tühh, yazıkk" dedi... 
Eğlenceli bir aktivite oldu bizim için.



(Nehir 19 aylık)






Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...