23 Mart 2013 Cumartesi

1-2 YAŞ ÇOCUKLARINIZLA EVDE OYNANABİLECEK OYUNLAR

Genelde annelerin ortak sorusudur; "Çocuğumla evde neler yapabilirim, hangi oyunları oynayabilirim, nasıl kaliteli zaman geçirebilirim?" Ben çalışan bir anne olarak evde olduğum zamanlarda bir yarım saatte olsa Nehir'e ayırmaya, onunla oyunlar oynayıp, çeşitli etkinlikler yapmaya çalışıyorum. Zaten Nehir de tüm gün beni göremediğinden olsa gerek beni her dakika yanında istiyor şu sıralar, o yüzden oyunların dışında da ev işleri, mutfak işleri dahil herşeyi birlikte yapıyoruz zorunlu olarak.

Ben 18-24 ay arası bebeği olan annelere fikir olması açısından biz neler yapıyoruz yazmak istiyorum.

- Boyamalar yapıyoruz. Bazen pastel, bazen keçeli kalmlerle bazen de fotoğraflarda görüldüğü üzere parmak boyalarla. Nehir parmak boyaya ellemekten hoşlanmaz hep fırçayla çalışırdı ama geçtiğimiz haftasonu fırçayı kenara bıraktı ve parmaklarını boyaya daldırdı, elleri boyandıkça kıkır kıkır güldü " aa anne bak kıımızı oomuşş" diye ellerini bana gösterdi.






- Saklambaç Nehir'in en sevdiği oyunlardan biri. Babasıyla da çok oynuyor bu oyunu. Yumuyor, 10'a kadar sayıyor (Sekiz'i hep atlıyor) Saklandığımızda bizi bulmaya bayılıyor. Fotoğrafta oyuncakların arasına saklanmış Nehir ve altta da bulunduktan sonraki neşesi.



- Daha önce de yazmıştım, Nehir çıkartmalarla oynamayı  çok seviyor. Söküyor, yapıştırıyor, bayağ eğleniyor. Geçtiğimiz haftasonu mavi fon kartonuna balık stickerları yapıştırarak deniz yaptık Nehir'le beraber, sonra da duvarına astık. Şimdi gelip gidip bakıyor "balık yaptık" diyor, babasına, dedesine gösteriyor.



Bunların dışında;

-Şarkılar söylemeyi çok seviyor. Anneannesinden birçok şarkı öğrenmiş; Birgün bir çocuk, elmamı yediler, portakalı soydum, yağmur yağıyor, mini mini kuş, kutu kutu pense..... hepsini ezbere biliyor.

- Müzik açıp dansediyoruz birlikte; genellikle Adım Adım'ın şarkılarıyla ..

- Bebekleri yedirme, uyutma, evcilik oynuyoruz.

- Aktivite zamanlarında burda paylaştığım bazı aktiviteleri deniyoruz.

- Kitap okuyoruz, resimlere bakıp hikayeler anlatıyoruz. Önce ben okuyorum, sonra Nehir kendince birşeyler anlatıyor bana.



(Nehir 19 aylık)





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...