26 Şubat 2013 Salı

AKTİVİTELERİMİZ- OKYANUS TEMALI DUYUSAL TORBA (SENSORY BAG)

Ne zamandır aklımda olan ve uygulamak istediğim bir fikri nihayet dün akşam hayata geçirdim: Duyusal torba (sensory bag). Malzemeler çok basit; bir kilitli poşet, biraz renkli duş jeli ve kırtasiyeden aldığım kabartmalı balık stickerları. Kilitli poşete duş jeli ve balıkları koyup ağzını güzelce kapattım, garantiye almak içinde şeffaf bantla bantladım.

Farklı malzemelerle farklı temalar yaratılabilir; duş jeli yerine renksiz saç jölesi ve renk renk gıda boyaları kullanılıp çok renkli torbalar hazırlanabilir, sıvı sabun, traş köpüğü, pasta jölesi ile de hazırlanabilir bu torbalar. İçerisine mozaik taşları, küçük plastik oyuncaklar, boncuk, misket aklınıza ne geliyorsa koyabilirsiniz.

Ben bir sonraki denememde saç jölesi kullanmayı planlıyorum ve renkli taşlar. Bir de ufak hatırlatma ben torbayı biraz fazla doldurmuşum siz jöle ya da jelin miktarını daha az tutabilirsiniz.

Ayrıca planımda duyusal şişeler ve duyusal havuz hazırlamak da var Nehir için, yaptığımızda onu da paylaşırım mutlaka.


İşte malzemelerim ve duyusal torbam



Nehir'e torbayı tepsi ile sundum ama o direkt eline aldı, önce biraz mıncıkladı, sonra içindeki balıkları tutmaya çalıştı, sonra "açalımm, balıkları alalımm" diye tutturdu.  Sonra biraz daha mıncıkladı ve en son ordan oraya atarken torba ucundan delindi ve ben de kaldırdım. Umduğumdan kısa sürdü aktivitemiz ama olsun yine de eğlendik ve Nehir için iyi bir keşif olduğuna inanıyorum. İşimiz bitince balıkları yıkayıp verdim Nehir'e "deniz ata, yııdızz, balıkk" diyerek bir müddet de böyle oynadı.




Dünya üzerinde keşfedilecek çok şey var benim minik kızım için ve küçücük oyunlarımızla, minik aktivitelerimizle biryerlerden başladığımızı düşünüyorum.

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...