20 Şubat 2013 Çarşamba

AKTİVİTELERİMİZ- KAŞIK TUTMAYA HAZIRLIK (AKTARMA ÇALIŞMASI)

Nehir'le dün akşam biraz oyun oynayalım, biraz eğlensin hem de biraz eğitici aktivitemiz olsun istedim. Önce açtık müziği, Adım Adım'ın şarkılarıyla oynadık coştuk. Nehir bu şarkılar içinde en çok "Ellerim nerde" yi seviyor. Sözleri şöyle başlıyor

Ellerin nerde
Bulamaz kimse
İşte buradalar
Şapşap vururlar....

Şapşap aç diyor bana, dans ediyor, gülüyor hatta şarkıyı ezberledi eşlik ediyor..

Ardından kaşık tutmaya hazırlık olarak yapılan aktarma çalışmalarını ilk kez deneyelim dedim. İki adet kase, biraz mısır ve bir kaşık alıp başladık. Nehir'e kaşığa biraz mısır alıp diğer kaba boşaltmasını gösterdim. Kaşığa mısır doldurma kısmı süper ancak diğer kaba boşaltma kısmını pek başaramadık. Onun yerine Nehir kaşıkla kasedeki mısırları karıştırmaktan hoşlandı. Epey bir süre mısırları karıştırdı, kaşığına doldurdu, geri boşalttı. İlk deneme için gayet güzeldi.



Sıkılmaya başladığını anladığımda bir boş şişe verdim ve biraz da elle aktarma yaptık, işte bu Nehir'in son zamanlarda sevdiği bir oyun oldu. Biz mutfakta yemek yerken de onun mama sandalyesine bir kase kağıtlı kesme şekerlerden ve bir plastik bardak veriyorum, kesme şekerleri kaseden bardağa, bardaktan kaseye geçiriyor, çok eğleniyor.



Sonlara doğru ise Nehir kendisi bir oyun geliştirdi, kasedeki mısırlara avucunu kuvvetlice bastırıp elini kaldırıyor ve eline yapışan mısırların dökülmesini izleyip gülüyor.



Bir oyundan, üç oyun çıkardık böylece.. :-)


(Nehir 18,5 aylik)
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...