17 Şubat 2013 Pazar

AKTİVİTELERİMİZ- İPE MAKARNA DİZME


Bu haftasonu Nehir'le ufak bir aktivite yaptık. Nehir uyurken boncuk makarnaları parmak boyası ile birkaç renk boyadım ve tepsiye sererek kuruttum. Evde bulduğum kullanılmayan bir kablonun  uçlarını kestim ve ip yerine bu kabloyu kullandık. İp çok yumuşak olduğu için Nehir'in çok zorlanacağını düşündüm, o yüzden ip kullanmadım. Ama 2 yaş üzeri için bu aktivite ayakkabı bağcığı ya da başka bir ip ile yapılabilir. Aynı amaca yönelik hazır oyuncaklar satılıyor; ama benim Nehir'de gördüğüm oyuncaktan çok bu tarz şeyler daha çok ilgilerini çekiyor çocukların. Hem de daha ekonomik oluyor.


Nehir uyandığında oyunumuz için malzemeler hazırdı.


Nehir annesinin de yardımıyla kabloya makarnaları dizdi.


İşte kızımın çalışması:


Nehir sıkılıp makarnaları etrafa saçmaya başladığında aynı malzemelerle yeni bir aktivite türettik. Kullanmadığımız küçüklük biberonunun emziğini çıkardım, Nehir biberonun üzerindeki oyuktan makarnaları tek tek içine attı; bir nevi aktarma çalışması oldu. Sonra ağzı daha da dar olan minik bir tuzluk buldum evde, makarnaları biraz da ona doldurduk. Epey oyalandık ve eğlenceli zaman geçirdik.


(Nehir 18,5 aylık)

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...