12 Şubat 2013 Salı

18 AYLIK NEHİR'DEN İNCİLER


Nehir 18 aylık oldu. Hızla büyümeye, gelişmeye devam ediyor. Kış ayları biraz hastalıklarla; bir gün iyi, bir gün kötü şeklinde geçse de; uykumuz bir türlü bir rutine ve düzene giremese de; iştah dalgalanmaları yaşasak da çok şükür iyiyiz. Boyumuz, kilomuz yerinde, akıl deseniz fırtına :-)

Nehir'in şu günlerde söyleyemediği bir kelime yok. Tek tek kelime olarak herşeyi söylüyor. Ve son haftalarda yavaş yavaş iki ve üç kelimeli cümlecikler de kurmaya başladı. Kelime dağarcığını saymaya kalksam sayamam o yüzden Nehir'in cümleciklerinden ve sevimli diyaloglarımızdan aklıma gelen birkaçını yazmak istiyorum.


-Nehir'i bir türlü uyutamadığım bir akşam, "kızım neden uyumuyorsun bak gece oldu" dedim bana döndü "aksaam, aydedee, yildizzz"  dedi...  Anlamı, akşam oldu, aydede ve yıldızlar çıktı olmalı :-)

- Bir gece de babasıyla uyku öncesi bir diyalogları oldu. Babası: "kızım bu gece güzel uyu bak haftasonu sana söz oyuncak alacağım, anlaştık mı?" Nehir: "Tamaaamm, anlastıık, oluurr"  Ama sonrasında yine uyumayan bir Nehir...

-Masa altlarında ya da koltuk tepelerinde sıkışıp kaldığında Nehir bize seslenir "imdaatt, kurtar menii"

-Bugünlerde 'benim' kavramını öğrendi, eline aldığı herşey onun. "paare menimm( paree:mause)", "maamun menim", "kumda menimm(kumda:kumanda)"...

-Geçen sabah kendi kendine şarkı söylüyordu: "ii ki dodun anneee"

- Oyuncağını bilerek yere atıp ardından "eyvah yapcamm?"

- Mutfakta iş yaparken yanıma gelip hal hatır soran, hatırşinaz canım kızım "annecim yaapiyon?"

- Yine bir uyku macerası ve benim favorim. Nehir'e söyleniyorum;  kızım uyu artık hadi gece oldu vs. Bana dönüp "anneyi çeviyom, bu kadayyyy"dedi  kollarını açarak. Eriyip bittiğim andır.

- Bir iki gün önce gece emziğini düşürmüş uykusunda ve bulamamış, ağladı. Yanına koştum. "memii kaabolduu" dedi bana gözleri yumuk. Evin içinde babasını göremediğinde de "baba kaabolduu" diyor.

-Keloğlan çizgi filmini seviyor bu aralar. Soruyorum, kızım keloğlanda kimler var, sayıyor sırayla "baltız (balkız),  siivi (sivri), kaya (kara), huysuz, uzum (uzun), koonan(keloğlan) biican dede (bilgecan dede), penses (prenses)"   Huysuz nasıl yapıyor kızım diyorum "uzuummm kalllkk" diye bağırıyor.. :-)

- Dün akşam parmak boya yaptık birlikte. Boya biraz çorabına sürüldü. Nehir'in tepkisi "ayy, baba kızar"  :-) Bazen prize filan dokunduğunda babası hayır diyor; ben de babası yoksa, kızım yapma bak baban kızar, baba kızıyor oralara dokunmana diyorum. Eşim bana kızıyordu hep beni öne sürüyorsun diye haklıymış yeretmiş sanırım yavrumda. Birdaha baba kızar demeyeceğim.. Neyse devam edeyim; kızım birşey olmaz sürülsün çorabına sen yap boyanı dedim. Ama benim kızım çok titiz, her eline ya da üzerine boya sürülüşünde "ayy" "eyvahh" tepkileri..    :-)

- Parmak boyaya elleyen Nehir, parmak boyanın ıslak ve yumuşak yapısından rahatsız olur, doğru kelimeyi de bulamaz ve ; "ıyyy soğuukk" der.. :-)

İşte 18 aylık güzeller güzeli kızım ve ben. Alttaki fotoğraflarda da Nehir'in parmak boya ile sanatsal çalışmaları .:-)






















Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...