8 Ocak 2013 Salı

ADIM ADIM 17. AY SETİMİZ


Nehir 17 aylık oldu. Giderek kitaplara olan ilgisi, merakı ve sevgisi artıyor; bir kitabını alıp yanıma gelip "oku, oku" diyor. Aynı kitabı bana tekrar tekrar okuttuğu oluyor. Daha sonra da ben ona sorular sorarak kitaptaki olayları, resimleri anlattırıyorum. Bu şekilde çok güzel zaman geçiriyor. Kitaplara olan bu sevgisi beni çok mutlu ediyor; herzaman böyle devam eder umarım diyorum.
Dün akşam Adım Adım 17. Ay sayımız geldi; Nehir biraz hasta olmasına rağmen çok enerjikti ve epey ilgi gösterdi bu ay ki aktivitelere. Yılbaşında Nehir için D&R internet sayfasından birkaç kitap sipariş etmiştim, tesadüfen onlar da aynı gün geldi kargodan. Nehir çifte mutluluk yaşadı yani. Yeni kitaplarımızdan ayrı bir yazıda bahsetmek istiyorum. 
Adım Adım' ın bu ay ki konusu banyo zamanı. bebeğimize banyo eşyalarını tanıtıyoruz; kendi beğenilerinin olmasını destekliyor, giysileri ya da oyuncakları arasında sevdikleri ve sevmediklerinin olmasına, bu ayrıma dikkat çekiyoruz; 17. ay sınıflandırma yapmak için biraz erken olmasına karşın yavaş yavaş nesneleri niteliklerine göre sınıflandırmayı öğretiyoruz; yavaş yavaş 2-3 parçalı puzzle'lar deniyoruz; tak-çıkar şeklindeki oyuncaklarla oynatıyoruz; günlük olayları melodileştirerek şarkı gibi anlatıyoruz; duyguları isimlendiriyor, örneğin resimdeki banyo yapan bebek "banyoyu çok seviyor, çok mutlu" ya da "bebek biraz korkmuş" diyoruz.        



Aşağıdaki fotoğraflarda Nehir deliklere çubukları takıyor. Bu oyunu çok sevdi, tekrar tekrar dizdi çubukları.


Burda da 2 parçalı puzzle'ını yapıyor. Şampuan ve banyo süngerini doğru yerlerine takmaya çalışıyor. 


Her iki aktiviteyi de çok sevdi, çok güzel başardı Nehirciğim.





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...