24 Aralık 2012 Pazartesi

ASTIM ATAĞI GEÇİRDİK


Son 4-5 günümüz Nehir'imin rahatsızlığı nedeniyle oldukça moralsiz, şaşkın, üzgün ve yorgun geçti. 18.11.2012 Salı gecesi Nehir sabaha kadar hiç uyumadı, emziğini ememiyor,sütünü içemiyor, uyuyamıyordu. Burnu tıkalı gibi geldi, burnunu otribebeyle temizleyip burun spreyi sıktım birkaç kez. Ama rahatlatmadı yavrumu. Sabah işe gitme saatim geldiğinde ateşini ölçtüm,ateşi yoktu; azı dişleri çıkıyor bu ara, diş huysuzluğu herhalde deyip çıktım evden. İşe geldim. Eşim aradı, Nehir ateşlendi, istersen gel doktora götürelim dedi. İzin alıp gittim eve, Nehir bayağı kötüydü, hiçbir şey yemiyor, uyuyamıyor, konuşamıyordu bile. Karnı çok hızlı şişip şişip iniyordu. Güç nefes alıyordu. Hemen doktoru aradık randevu istedik, bizi ancak öğlene görebileceğini söyledi. Öğleni zor ettik.

Doktorun muayenehanesine ulaştığımızda, daha bekleme odasından duymuş Nehir'in nefes alışverişini. Bize hızla birkaç soru sordu, ne zamandır nefesi bu şekilde dedi, sabahtan beri dedik. Hemen acil müdahale etmem lazım, size sonra açıklama yapacağım dedi. Nehir'e buhar verildi, yarım saat aralarla 4 kez; bir de kortizon iğnesi yapıldı. Doktor bu ağır bir astım krizi dedi. Eşim de ben de şok olduk, Nehir'in alerjisi vardı ama bildiğimiz astımı yoktu. Doktor astımın genetik olabileceğini, herhangi bir yaş ya da herhangi bir zamanda, ufak bir tetikleyici unsurla açığa çıkabileceğini söyledi.

Ben Nehir doğduğundan beri pekçok şeye dikkat ediyor, özen gösteriyorum. Örneğin banyoda çamaşır suyu kullanmışsam kapısını kapalı tutarım kokusu Nehir'e gelmesin diye; oje-aseton kullanmam yanında; parfüm-deodorant sıkmam, oda spreyini o doğar doğmaz kaldırdım, temizliğe de özen gösteririm. sigara zaten hiç içilmez evimizde. Ama Nehir'in rahatsızlandığı gece 2 tane halımız yıkamadan gelmişti ve parfümlü bir deterjan kokusu vardı halılarda. Doktor tetikleyicinin büyük ihtimalle bu halılar olduğunu söyledi.

Kızıma net olarak astım teşhisi kondu. Birkaç ay sonra cilt testleri de yapılacak, ancak bu testler 2-3 yaştan önce negatif çıkabiliyormuş; test sonucu negatif de çıksa bu krizi gördüğümüz için net teşhis astım dedi doktor. Eve buhar makinesi aldık; koruyucu ilaçlarını uygulayacağız ve bu koruyucuları kullandığımız müddetçe tekrardan kriz geçirmesinin çok çok düşük bir ihtimal olduğunu söyledi doktorumuz. Umarım bir daha kızım bu şekilde rahatsızlanmaz ve umarım ilaç tedavimizin sonunda giderek iyileşir ve belli bir yaşa geldiğinde tamamen silebilir bu hastalığı.

Astım rahatsızlığında tedavinin en önemli parçası ise koruyucu tedbirleri almak, yaşantımızı ve evimizi buna göre düzenlemekmiş. Ev tozlarına ve kokulara özellikle dikkat etmek gerekiyormuş. Özellikle Nehir'in yattığı oda olmak üzere tüm evin düzenli olarak süpürülüp, tozlarının alınması, yeterli havalandırmanın sağlanması, nemin kontrol altında tutulması çok önemliymiş. Aşırı parfüm, deterjan, yemek kokuları olmamalı, saç kurutma makinesi içerisinde toz tuttuğu için kullanılmamalı, peluş oyuncaklar verilmemeli, yün ya da pamuk yatak, yorgan, yastık vs kullanılmamalıymış. Çarşafları haftada 1 kez 60 derecenin üzerinde yıkanmalıymış. Yattığı odada fazla eşya olmamalı, ferah bir ortam sağlanmalıymış.

Doktorumuzun söylediğine göre alerjik astım özellikle bebek ve küçük çocuklarda oldukça yaygın, 5 çocuktan birisi astım rahatsızlığına sahip. Tedavisi olan, düzenli ilaç kullanımıyla gerileyebilen hatta ilaç kullanmayı gerektirmeyecek boyutta iyileşebilen bir rahatsızlık. Moralimizi bozmamıza, üzülmemize gerek yok, biz tedbirlerimizi aldığımız sürece iyi olacak tatlı Nehir'imiz. Allah başka dertler göstermesin. Başta çok üzülüp ağlasam da şimdi moralim iyi, Allah'ın izniyle iyi bakarım ben yavruma, gereken tüm özeni gösteririm, korurum, sakınırım kızımı; o da iyi olur çabucak.....

Burda biraz iyileştikten sonra eski neşesine kavuşan tatlı kızım ;


Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...