3 Kasım 2012 Cumartesi

KEÇEDEN EĞİTİCİ OYUNCAK KÜP YAPIMI


14-15. aylar bebeklerin renkleri, şekilleri vs. öğrenebileceği dönemlermiş. Nehir'e renkleri ve şekilleri yavaş yavaş tanıtmaya başladım ben de. Şekil bilgisi iyice pekişsin diye de birdenbire aklıma geliveren parlak bir fikirle akşam vakti oturup eğitici oyuncak küp yaptım. 
Yapımını aşağıda fotoğraflarla açıklamaya çalıştım.

Öncelikle gerekli malzemeler:
-keçe kumaş
-silikon tabancası (ya da başka bir yapıştırıcı malzeme)
-iğne, iplik
-dolgu malzemesi (elyaf ya da pamuk)
-süpriz yumurta kutusu ve düğmeler (süpriz yumurta kutusunun içine birkaç düğme atarak küpün ortasına yerleştirdim, böylece küçük hanım oyuncağını salladığında ses çıkıyor) 
Bilgisayarda 6 adet geometrik şekil şablonu hazırladım ve çıktısını alıp şekilleri kestim.



Keçeden 9cm kenarlı 6 adet kare kestim; geometrik şekilleri de yine keçeden keserek silikon tabanca ile karelerin üzerine yapıştırdım.

Kareleri birbirine bir küp olacak şekilde renkli iple diktim, bir kenarını açık bırakıp pamuk ile doldurdum; tam ortaya da süpriz yumurta kutusunu yerleştirdim.

Son kenarı da diktim ve işte küp oyuncağımız hazır.



Sonuç: küçük hanım bayıldı. Zaten şekilleri biraz tanıyordu şimdi küpün üzerindeki şekilleri gösterip "üggenn, kaale, düneşş" demeye başladı bile.. :-)

Beni dikimi dışında fazla uğraştırmayan hem basit hem işlevsel hem de eğlenceli bir oyuncak oldu; üstelik sıfıra yakın maliyetle. Şimdi aynı şekilde sayılar, hayvanlar ve yiyecekler küpleri de yapacağım. Bittiğinde onları da fotoğraflarıyla paylaşırım.



Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...