7 Kasım 2012 Çarşamba

HAYVANAT BAHÇESİ GEZİMİZ...



Adım adım eğitim setimizin 14. ay konusu hayvanlardı. Nehir pekçok hayvanı tanıdı; kuş, inek, köpek, kedi, tavşan, kurbağa gibi- tabi ki resimlerinden. O hayvanları tanımış ve bu kadar sevmişken bayram tatilini ve güzel havaları fırsat bilip hayvanat bahçesine gittik.

Bu aylarda bebeklerin insanlardan çok hayvanları kendilerine yakın hissettiklerini, hayvanları adeta kendilerinin canlı ve hareketli oyuncakları kabul ettiklerini okumuştum. Ayrıca hayvanlarla iletişim kurmanın çocukların zihinsel, fiziksel, duygusal ve dil gelişimine yardımcı olduğunu okumuştum. Şöyle ki, hayvanların hepsi farklı renk ve şekillerde olduğundan çocuklar bu renk ve şekilleri keşfetmeyi seviyorlar, bu da onların zihinsel gelişimine katkı sağlıyor. Hayvanlar hakkında konuşmak dil gelişimlerine, hayvanları gözlemlemek onların üzgün, mutlu ya da kızgın olduklarını farketmek duygusal gelişimlerine yardımcı oluyor. Hayvan taklitleri yapmak ise fiziksel gelişimlerini hızlandırıyor, küçük kas gelişimini sağlıyor.

Ben bebek sahibi olmadan önce 14-15 aylık bir bebeğin hayvanat bahçesi gezisinden birşey anlamayacağını zannederdim ama tamamen yanlış biliyormuşum, Nehir bu gezintiyi çok sevdi. Hayvanları izledi, onlara gel-gel yaptı, hareketlerini izledi, güldü eğlendi. Bu eğlencede hayvanat bahçesi içindeki çocuk parkının da katkısı yadsınamaz tabi :-)

İşte 28.10.2012 tarihli Darıca Kuş Cenneti gezimizin ayrıntıları..
Nehirciğim o kadar yoruldu ki günün sonunda pusetinde uyuyakaldı.  


Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...