15 Ekim 2012 Pazartesi

İLK ADIM AYAKKABISI: PAGPA

Nehir ilk adımlarını 2-3 hafta önce 13,5 aylıkken attı. Artık bebek patiklerinden gerçek ayakkabıya geçme vakti geldi. Hadi bakalım, anne-baba için yeni bir telaş başladı, daha doğrusu telaş eden anne olacak ve babayı da bu koşturmacanın içine sürükleyecek tabii ki. 

Çıktık bir haftasonu büyük bir alışveriş merkezine gittik; bütün bebek mağazalarını gezdik, ayakkabıları Nehir'e denettik, yürüttük. O mu olsun, bu mu olsun; ortopedik mi almalı, anatomik mi, derken epey yorulduk ve zaman harcadık. Ama ilk adım ayakkabısı olarak önerilen ortopedik yüksek bilekli modellerle bizim kız hiç rahat edemedi, yürüyemedi bile. Ellerimiz boş eve döndük. 

Denemediğimiz birkaç marka daha kalmıştı. Birtanesi de Pagpa ilk adım ayakkabıları. Bu ayakkabı üzerinde düşünürken ablam 11 yaşındaki yeğenimin ilk adım ayakkabısını buldu çıkardı, baktık ki o da Pagpa. 2 çocuk büyütmüş bu ayakkabılar. 

Eşimle yine düştük yollara; mağazayı bulduk. Çok fazla çeşit vardı, hiçbir marka da bu kadar çeşit ilk adım ayakkabısı görmemiştim. Yüksek bilekli ve bileksiz modeller arasından satıcı bey bileksizleri önerdi; yüksek bileğin mantığı sadece kışın sıcak tutması, yoksa bir önemi yok, aksine çocuğun yürümesini zorlaştırır, dedi. Gerçekten de Nehir denediğimiz yüksek bilek bir modelle yine adım atamayıp düşerken, bileksiz ayakkabıyı giydirdiğimizde mağaza içerisinde koşmaya başladı. Ayakkabıyı kutusuna bile koydurmadık, küçük hanım ayağından çıkarttırmadı çünkü. Ayakkabının özellikleri, anatomik, alt tabanı yumuşak (ayağın rahat hareket etmesi için) burun ve topuk kısmı ise sert (darbelerden ayağı korumak için)

İlk adım ayakkabısı alacaklara tavsiyem;
-mutlaka bebeğe deneterek almanız, hangi ayakkabıyla rahat ediyorsa o ayakkabıyı tercih etmeniz,
-alt tabanının yumuşak olması (öyle ki ayakkabıyı elinizle ikiye katladığınızda katlanabilmeli),
-burun kısmının sert olması (malum yeni yürüyen bebek düşme ve çarpmalara meyillidir, minik parmakları darbelerden korumamız lazım),
- bir de birden fazla ayakkabı almak yerine tek bir ayakkabı alıp 3-4 ayda bir ayağı büyüdükçe yenisini almanız. Böylece bebeğiniz herzaman ayağına tam oturan bir ayakkabı giymiş olacak.

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...