3 Eylül 2012 Pazartesi

BEBEKLİ TATİL İÇİN İHTİYAÇ LİSTESİ


Nehir'le ilk tatilimizi tamamlayıp İstanbul'a döndük. Mükemmel geçen tatilimizin ayrıntılarını ayrıca yazmayı düşünüyorum. Tatil hazırlıklarına günler öncesinden başladım. Kolay değil, Nehir'le ilk defa evden bukadar uzakta biryere gidip kalacaktık, üstelik bir hafta. Orda ne yiyecek, ne giyecek, ya hasta olursa ya huysuzluk yaparsa....  Önceden herşeyi ince detaylarına kadar düşünmeli hazır etmeliydim.
İnternette bir tatil listesi araştırdım ama hep aynı yazı çıktı karşıma tüm sitelerde ve bloglarda. Kendi listemi hazırlamaya karar verdim ve benim gibi arayanlar olursa onların da işlerine yarasın diye yayınlamaya karar verdim.
Benim kızım 12 ay 20 günlükken çıktık biz tatile. Nehir'in günlük menüsü sabah karışım kahvaltı, arada meyve, öğlen sebze çorbası, ara öğün olarak yoğurt, akşam yine çorba ve yatmadan önce devam maması şeklinde. Orda da öğün atlamadan aynı menüsünü yiyebilsin istedim. Bu yüzden yanıma 1 haftalık mayaladığım yoğurdunu ve yine bir haftalık kavanoz meyvesini aldım. Gece için mamasını, kahvaltı için de bebe bisküvisini aldım. Kahvaltısı için peynir, pekmez, yumurta, tereyağ gibi diğer malzemeler zaten otelde mevcuttu. Öğlen ve akşam otelde çıkan çorbalardan Nehir'e uygun olanları içirdim. Çorbalar çok tuzlu ya da baharatlı olduğunda ise diyet bölümünden haşlanöış havuç, patates, pirinç lapası alıp blenderdan geçirip verdim. Bazen huysuzluk etti, hiçbirini içmesi o zaman da otelim bebek menüsündeki hazır muhallebilerden yaptım ya da devam maması verdim.
İşte benim tatil öncesi hazırladığım ihtiyaç listem. Bu liste gerçekten çok çok işime yaradı, valis yaparken hiçbirşey unutmadık, çantaya koyduğumuzu hemen listeden işaretledik.



NEHİR İÇİN GEREKENLER
GIDA
6 ad. Yoğurt kavanozu
6-8 Ad. Hipp meyve
Aptamil 3
Eti cici bebe
biberon
suluk
kullan at mama önlüğü
termos
emzik, emzik zinciri
biberon fırçası
İLAÇ
calpol
fenistil jel
pisik kremi
kan surubu, d vitamini
ates ölçer
burun damlası
KOZMETİK
bez
islak mendil
alt açma minderi
bez mayo
bebek sampuani
yumusak lif
saç fırçası
güneş koruyucu
küvet içi kaydirmaz mat
bebe yağı
GİYİM
askili body
t-shirt
şort
elbise
sapka
yelek
hirka
sweatshirt
pijama takim
önlük, mendil
1 ad. İnce battaniye
banyo havlusu
plaj havlusu
çorap, ayakkabı-sandalet
OYUNCAK
kum oyuncaklari
kitapları
diğer birkaç oyuncak
sisme havuz
sisme simit
puset, puset şemsiyesi

ORTAK İHTİYAÇLAR
kimlik, cüzdan, atm kart, kredi kart
otel, uçak evrakları
bir miktar nakit
sarj cihazları
fotoğraf makinesi, hafiza karti, ara kablosu, şarj kablosu
güneş kremleri
şampan, duş jeli, lif
parfüm deodorant
tarak
dis fırçası, diş macunu
tirnak makasi
beyaz sabun (ufak tefek elde yikanacak seyler icin)
nemlendirici yüz kremi
plaj havluları, baş havluları
plaj çantası
ilaç çantası (ilaçlar, yara bandı, pamuk, sinek kovucu)
igne, iplik, kucuk makas
Kitap
Gözlük, lens kutusu, yudek lens, solüsyon

EL ÇANTASI

Birkaç bebek bezi
1 paket ıslak mendil
Nehir için bir takım kıyafet, 1 onluk, 1 mendil
emzik, emzik zinciri
biberon, termosla sıcak su, mama
dolu suluk

Gelelim yanıma iyi ki almışım ya da boşuna almışım dediğim
şeylere:
Puset şemsiyesini birkez bile kullanmadık; zaten havuz ya da
denizdeyken hep gölgede kalan bir şezlong şeçtik, nehir'i
pusetinde uyutmadim hiç gündüz. Biryerden biryere giderken
de mesafeler kısaydı ve aşırı kavurucu bir sıcak yoktu.
Kullan at mama önlükleri tüm yemeklerde çok işime yaradı
Bez mayo da çok kullanışlı. Nehir'e mayo da aldım ancak
 mayoları daha çok görsellik olarak arada Nehir'i süslemek
 için giydirdim. Daha çok bu bez mayoları kullandık.
Yoğurt ve kavanoz meyve, bisküvi, mama iyi ki almışım.
Bol bol şort, t-shirt, elbise iyi ki almışım.
Şişme simidini iyi ki almışım.
Kum oyuncakları için henüz erkenmiş, Nehir kumları yemeye
 kalkıştığından hiç kumda oynatmadık.
Hırka iyi ki almışım, çünkü akşamları çocoğu banyo yaptırtıp
çıkarıyorduk ve bazı akşamlar çok rüzgar vardı.
Şişme havuzu Nehir deniz ya da havuzu sevmez korkarsa
kenarda doldurur ve içinde oynatırız düşüncesiyle almıştık,
ona da ihtiyaç duymadık, şişirmedik bile, öylece geri getirdik.



Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...