17 Ağustos 2012 Cuma

İLK DOĞUM GÜNÜ

Minik kızımın ilk doğum günü heyecanı günler hatta aylar öncesinde sardı beni. Yaz başında internet sitelerini gezmeye, neler yapabilirim araştırmaya başladım. Tesadüfen bir sitede gördüğüm şeker hamurlu pasta ve kurabiyeler aklıma takılıp kaldı, kızıma bunlardan ben de kendi ellerimle yapmalıydım. Ağustos sıcağında gitmesi zor olur diyerek eşimi sürükledim Eminönü yollarına. Kurukahveci Mehmet Efendi’nin sokağında pasta malzemeleri satan bir dükkandan kurabiye kalıpları, renk renk şeker hamurları, gıda kalemleri, harf baskı setleri aldım. Havuzlu Han’a geçtik; doğum gününde gelen misafirlerimize hatıra olarak vermek üzere kelebek şeklinde, arkası magnetli, minik fotoğraf çerçeveleri aldık.
Büyük güne birkaç hafta kala Nehir’in yaşıtı arkadaşları birer birer doğum günlerini kutlamaya başlamışlardı ve bazıları temalı partiler yaptılar. Bu da ben de yine yeni bir uyanış oldu, ben de partimize bir tema seçmeye ve herşeyi birbiri ile uyumlu yapmaya karar verdim. Minik kelebeğim için kelebek temasını seçtim. Kızımın elbisesi, süslemeler, kurabiyeler, hatıra magnetlerimiz, plastik bardak, tabaklarımıza kadar  herşey 1'li ve kelebekli idi. Büyük bir cesaretle pastayı da ben yapmaya karar verdim, ilk deneme de görüntü olarak mükemmel olmasa da şirin lezzet olaraksa herkesten tam not alan bir pasta oldu.
Babasının da kızına bir süprizi oldu. Benim hamileligimden itibaren ve Nehir'in bebeklik ve ay ay fotoğraflarını içeren bir slayt gösterisi hazırladı eşim. Slayt gösterisi Happy Birthday şarkısıyla başlıyordu; pasta gelirken tv ekranında bu şarkı eşliğinde Nehir'in fotoğrafları dönmeye başladı. Sırasıyla Demet Akalın-Evli, Mutlu, Çocuklu ve Gökçe-N'apardım Bilmem çaldı.
Duvarımıza büyük bir afiş astık, üzerinde "Happy 1st Birthday Nehir Prenses" yazılı. Kelebek stickerlarla aynamızı süsledik , 1 yazılı balonlar şişirdik ve dev kelebekli folyo balonumuzla süslemeler tamamlandı. Giriş kapısına eşimle ortak çalışmamızın ürünü olan 1 şeklindeki kapı süsümüzü astık. Kapı süsünün, kurabiyelerin ve pastamın yapılışını ayrı bir konuda anlatmak istiyorum.
Masa hazırlandı, bizler giyindik, kızım kelebek kanatlarını taktı ve misafirlerimizi beklemeye başladık.
Kapı süsümüz.
Straforu kesmesi eşimden, üzerini keçe ile süslemesi benden.
Bunlar kurabiyelerimin yapım aşamasındaki halleri. "Nehir"'in altına "1 Yaşında" diye de ekledim sonra. 


Kelebek kurabiyem.


Kurabiyeleri tek tek hediyelik poşetledim.

1 kurabiyeler ikram için hazırlar.

Kelebekleri pembe, beyaz ve sarı yaptım. Sarılar bu fotoda görünmemiş.
Bunlar da pembe gıda boyası ile renklerdirdiğim cikolata sosu ile süslediğim üzerine de ilk şeker hamuru modelleme çalışmam olan minik çilekleri oturttuğum cup cake'lerim.


Hatıralık magnetlerimizi de bu şekilde keselere koyduk. Fotoğrafı yok ama eşim magnetlerin arkasına tarih ve Nehir 1 yaşında yazılı renkli etiketler yapıştırdı.




Masamın tam kurulmuş halinin fotoğrafı şimdi elimde yok ama pasta, cup cake ve salata eklemesiyle masamız yaklaşık bu şekilde idi.



Vee işte.. günlerce nasıl yapacağımı tasarladığım, internet sitelerinde tarifler araştırdığım, bir gün öncesinden pandispanyasını pişirip son gece saat 2.30 a şeker hamuru kaplaması ve süslemeleriyle uğraştığım pastam.. Herşey senin mutluluğun için tatlı kızım.






Banner'ımız ve kelebek stickerlarımız.
Fotoğraflarda tüm detaylar yeralmasa da yaptığım hazırlıkların büyük kısmını fotoğraflamaya çalıştım. Bu mutlu günden geriye benim için ve doğum günümüze katılanlar için çok güzel haıralar kaldı. Umarım sen de büyüyüp bu sayfaları okuduğunda memnun kalırsın canım kızım.

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...