2 Mayıs 2012 Çarşamba

EV YAPIMI BEYAZ PEYNİR

Minik kızım doğal ve sağlıklı beslensin diye uğraşlarım devam ediyor. Sebze çorbaları, kahvaltılar ve yoğurt yapımından sonra peynir de yapmayı başardım.

İşte ev yapımı peynir tarifi:
Nette çok fazla tarif var, çok araştırdım ve en kafama yatanı denedim. Sirke ile ve limon ile yapılanlar bebek için pek uygun olmaz gibi geldi; ben sütü ayranla kestirme yolunu tercih ettim. Şöyle; 1 litre günlük sütü ocağa koyup, Nehir için kendi yaptığım 125 ml'lik kavanozdaki ev yoğurdunu bir bardağa alarak sulandırdım , ayran haline getirdim. Ocaktaki sut tam kaynama noktasına geldiğinde (üzeri kaymak tutmaya başladığında) ayranı içine boşalttım. 1-2 dk karıştırdım. Süt kesiliyor; yeşil suyu ve beyaz kısmı ayrılıyor. O zaman tel süzgece alıp spatula ile şekil verdim. ve üzerine de saklama kabı, kase gibi bir ağırlık koydum iyice suyunun çıkması ve daha sert bir peynir olabilmesi için. Bu şekilde15 dk-yarım saat arası kaldıktan sonra dolaba aldım. Enfes, doğal, tuzsuz bebek peynirimiz hazır. Kahvaltılarına katıp veriyoruz Nehir'e. Birkaç denememin hepsi de başarılı oldu.  Aynısını kendimiz içinde yaptım, eşim tuzsuz olduğundan pek hazetmedi ama ben bayıla bayıla yedim; aynı tarif tuz katılarak da yapılabilir.

Denerseniz, şimdiden afiyet olsun.
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...