19 Nisan 2012 Perşembe

UYKU EĞİTİMİ- BÖLÜM1



Benim kizim uykuyu sevmiyor artik anladim. 2-3 yasina kadar uykusuz kalmayi da goze aldim. Ama ya sonra, ya o yaşlara geldiğinde hala bir uyku düzeni kuramazsak... Örneklerini çok duyuyorum etrafımda; 3 yaşinda hala kendisini annesine saatlerce sallatan bebekler, 4-5 yaşına gelmiş ama hala geceleri salonda ışıkları açıp oturmak oynamak isteyen bebekler... İşte bu örnekler gözümü korkuttu, 1 yaşından önce kızıma uyku eğitimi vermem gerektiğine kesin kanaat getirdim artik...

Epey araştırma yaptım, yazılar okudum ama karşıma yalnızca 2 yöntem çıktı; ilki ağlatma yöntemi olarak bilinen Ferber yöntemi ki bu yöntemi en baştan eliyorum çünkü bir ay erken ve çok küçük doğmuş, türlü çilelerle kavuştuğum, annesinin babasının birtanesi minicik bebeğimi kendi iyiliği için de olsa ağlatmaya gönlüm hiç razı değil. Zaten kendim de o kuvveti de bulamiyorum, değil, 10-15 dakika, 1 dakkika bile ağlatabileceğimi sanmıyorum. Öte yandan gündüz işe gittiğim için beni göremeyen kızım zaten özlem çekiyor ve akşam işten döndüğüm andan itibaren hep kucağımda olmak istiyor, tekrar gitmemden korkuyor belli ki, onu odada tek başına ağlar vaziyette bırakıp çıkarsam bana olan tüm güveni sarsılır gibi geliyor.

Okuduğum diğer yöntem Tracy Hogg’un yatır/kaldır yöntemi. Bu yöntem mantığıma daha yakın geldi ve Tracy Hogg’un bu yöntemi ve başka pekçok bebek bakım önerilerini de içeren “Bebek bakim sorunlarına mucize çözümler” kitabını internetten sipariş ettim. Ama artik uykusuzluktan o kadar bitkin bir haldeyim ki kitabın gelmesini bile bekleyemeden internet okumalarimdan elde ettiğim bilgi ve önerilerle yöntemi dün gece uygulamaya başladim.

Öncelikle Nehir’in nasıl bir uyku düzeni (düzensizliği) var ondan bahsedeyim. Akşam 21.00 gibi sütünü içer, eğer muhallebisini geç yemisse sutunu içmez ve arabasinda ileri geri sallamak suretiyle babasi ya da bemim yardimimla uyutulur. Yatağına alırız, 20 dakika sonra ağlar, pişpişler uyuturuz bir 20 dakika sonra yine uyanır. 22-22.30’a kadar idare ederiz; o saatten sonra tutamayız artık kendisini illa beni yanında ister, artık bırakırım işi gücü alır yanıma küçük hanımı yatarız beraber. Yarim saatte ya da saat başı uyanmalarla sabah ederiz.

Dün gece 8.30 da  Nehir’e sütünü içirdim, çok uykusu gelmiş, nerdeyse sütünü içerken uyuyacaktı. Odasına geçtik, yatağına yatırdım, gözler açıldı, kız cin oldu. Odadan çıkmadan bekledim. Ağlamaya başlayınca kucağıma alıp sakinleştirip bekletmeden hemen yine yatağına koydum, huysuzlanınca shh-shh, pat-pat yaptım, sakinleşmeyip ağlamaya başlayınca yine kucak ve yine yatak. Kaç kez yatır/kaldır yaptım bilmiyorum ama uykuya dalması tam 1 saat surdu. 22.00 gibi yine shhve pat’larla uyudu. Emziği de ağzında bu arada.

İlk olarak 23.30 da , sonra sırasıyla 00.30, 01.10, 03.00, 04.00 ve 05.00 da uyandı. Tek tesellim bizim yanımızda değil yatağında yatmış olması. Sonuç pek başarılı görünmüyor ama henuz ilk gun. Gunlerden Perşembe bugun; bu gece ve yarın gece,  gece uykularında biraz ilerleme kaydedersek (inşallah) haftasonu gündüz uykularını da dahil edeceğim eğitime.  
Çalışan ve yaklaşık 9 aydır uykusuz bir anneyim. Umarım artık kaderim değişir.
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...