1 Mart 2012 Perşembe

DOGUM KILOLARINDAN LOHUSALIK KILOLARINA..

Hayatim boyunca 52-55 kg araliginda kaldim, dengeli beslenmeden hic vazgecmedim. Kalori hesaplamayi, metobolizmayı hizlandirici yiyecek icecekleri, diyet menulerini, detoks programlarini cok iyi bilirim. Nacizane neredeyse bir diyetisyen kadar bilgi ve tecrubem vardir dengeli beslenme ve zayiflama konularinda. O yuzden bir baslik acip bu konudaki tecrubelerimi de paylasmak istedim.

Ancak hamileyken benim minik kizim anne rahminde kilo almamak konusunda israrciydi, kilosu hep geriden geliyordu. Doktor hernekadar senin yeme-icmenle alakasi yok, bebegin yapisiyla alakali desede, cevreden duyup ogrendigim, bebege kilo aldiriyormus denen hemen herseyi yedim, ictim, denedim. Hamileligimin son 1 ayinda da  risk nedeniyle kalkmadan yatmam gerekti ve 7-8 ay olması gereken sinirlarda kilo alan ben son ayda biraz fazla kilo alarak 19 kilo ile hamileligimi tamamladim.

Dogumdan sonra ise, “emzirirken 1100 kalori yakiliyormus” un gaziyla yemeyi abarttim sanirim; “hamilelik kilolari kendi kendine gidiyor”, “6 aydan sonra gobek mobek kalmiyor”, “bunlar gecici kilolar uzerine yapismiyor”.. bunlar da kanima giren diger cumleler. Ote yandan sagarak zar zor kizima yetirdigim sutu artirma cabasi da beni  cok sevdigim cikolata ve sutlu tatlilari biraz fazlaca tuketmeye sevketti. 57 kilo ile hamile kalmistim; 76 kiloya kadar cikmistim ve dogumdan birkac gun sonra 68 dim. Ancak diyet yapmamanin, fazla yemenin yaninda, dogumda aldigim onca sise kan, serum, igne ilac; devaminda kullandigim demir haplari, vitaminler’in de katkisiyla yeniden 74’e ciktim hic farkinda olmadan. Bebegim 5 aylik oldugunda hala 74 kiloydum. Artik ise de donmustum ve cevremdeki herkesten duydugum “kilo almissin” sozleri beni fazlasiyla rahatsiz etmeye basladi. Sutumu etkilemeyecek yuksek kalorili bir diyet izlemeye karar verdim. Akupunktur tedavisine basladim. Neden diyetisyen yerine akupunktur’u tercih ettim derseniz, akupunkturla muthis kilolar veren birkac kisiyi gozumle gormustum eskilerde; o kisilerin hafizama yeretmis olan “once/sonra” goruntuleri beni cezbediyordu. Arastirdim; akupunktur tedavisinin zayiflamaya katkisi beyindeki istah merkezini etkileyerek acikmayi, mide kazinmalarini ve yanmalarini engellemek seklindeymis; yoksa sizi asil zayiflatan uyguladiginiz diyet ve yapabiliyorsaniz egzersiz programiniz.

Ben 4,5 haftada 4,5 kg verdim, vermeye devam ediyorum. Hizla kilo verdiren sok diyetlerin ardindan verilen kilolarin x2 olarak geri geldigini bildigimden amacim yavas fakat kalici olarak kilolardan kurtulmak. 

Diyet listemi sizlerle paylasmak istiyorum
Sabah Secenekleri
Domates, Salatalik, 1 kibrit kutusu beyaz peynir, maydonoz, sekersiz cay, 1-2 dilim kepekli ekmek ya da tam bugday ekmegi
Bu menuye donusumlu sunlari ekliyordum degisiklik olmasi icin  4-5 yesil zeytin/1 kibrit kutusu kasar peynir/haftada 2 gun 1 haslanmis yumurta
Ara Secenekleri
1 meyve/ya da 1 kayisi/ya da 1ceviz/ya da 1 fincan sutlu malt kahvesi
Ogle Secenekleri
1 tabak sebze yemegi/ya da 4 ad.izgara kofte/ya da1 parca izgara tavuk
Bol yesil salata
Yogurt/ya da cacik/ya da ayran
 Haftada 2-3 gun: 1 kase corba/ ya da 2 kasik bulgur pilavi
Ara2 Secenekleri
1 meyve/ya da 2 ad. Galete/ya da 1 avuc kuru meyve (kuru kayisi, kuru incir, ceviz )
Aksam Secenekleri
Aksam menusunu oglenki menu gibi olusturuyoum, yalniz oglen et yediysem aksam sebze ; oglen sebze yediysem aksam et yemeye dikkat ediyorum.
Ara3 Secenekleri
1 meyve/ya da 1 avuc kuru meyve/ ya da gece yatmadan 1 bardak tarcinli sut/ ya da 1 Galete

Ayrica bol su icmeye, yemeklere 1 bardak su ile baslamaya dikkat ediyordum.

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...