22 Mart 2012 Perşembe

BUYUME ATAKLARI



Ah  bu buyume ataklari, beni benden alan buyume ataklari.  Minik kizim buyuyor, hergun yeni bir beceri ediniyor; ama bu yeni becerileri kabullenmek, ozumsemek oyle hemencecik oluvermiyor. Oncesinde bir adim geri gidiyoruz ileri buyuk bir adim atabilmek icin. Anne olduktan sonra ogrendigim ilginc ve degerli bilgilerden biri de bu buyume ataklari. 1,5 yasina kadar olan bebeklerde donem donem ortaya cikan buyume hormonunun herzamankinden fazla salgilandigi, bebegin yeni bir yetenek gelistirdigi fakat bu yetenegini hemen kabullenemediginden onu huzursuz eden, yardiminiza ihtiyac duydugu, daha fazla beslenmek (ya da tam tersi) ve daha az uyumak istedigi bir donem bu. Kaynaklarda soyle bir benzetme yapiliyor hosuma giden “bir sabah kalktiniz ve artik ucabildiginizi farkettiniz; a ne guzel ucuyorum deyip hemen kabullenir misiniz yoksa; nasıl uçacağım,  uçarsam nasil yere inerim, ya dusersem gibi endiselerle huzursuz mu olursunuz.” İste bebegimizin yasadigi durumda bunun aynisi. Gulumsemeyi, donmeyi, emeklemeyi, yurumeyi ogrenen bebegimiz oncesinde sancili bir donem geciriyor. 1 gün ya da 1 haftaya kadar surebiliyor bu surec. Sanirim biz de bu gunlerde yeni bir atak evresindeyiz. 30 haftalik minigim 1 ay erken dogdugundan 26. Hafta atagini yasiyor su gunlerde. Gece boyu uyumak istemedi, agladi, kucagimi aradı, sütünü içmedi. Babasini da beni de cok yordu. Acaba bu sefer ki atak kac gun surecek, sonunda nasil bir beceri kazanacak diye merak içerisindeyim...
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...