7 Şubat 2012 Salı

SUT, SUT, SUT; ISTE BUTUN MESELE BU !

Anne sutu nasil artirilir ? Bence kesinlikle ilk ve en onemli etmen bebegin emmesi ve ne yazik ki benim bebegim hic emmedi; ilk dogdugunda cok minik olan kizimin emmek icin gucu yoktu, ayrica dogar dogmaz meme ile degil biberonla tanismisti ve dolayisiyla onu emmeyi ogrenmisti. 3 gun biberonla beslenen kizimi memeye alistirmayi cok denedim. Ameliyat yaralarim cok agir olmasina ragmen sabirla inatla aylarca ugrastim; onu emzirmeye calisirken kan ter icinde kaliyordum ama yok yok yokkkk.. Silikon uclar ablamin aklina gelen dahiyane bir fikirdi; bu yolu da hemen buyuk bir heyecanla denemeye koyuldum, ama bebegim emmediginden sutum akiskan degildi, kizimin biraz cekmesi gerekiyordu ki sut gelsin ama o caba sarfetmeden hemen agzina sutler dolsun istediginden yok emmiyordu, 1-2 gun silikon ucu alan kizim sonralari onu da almaz oldu.
Kizimin anne sutu almasini cok istiyordum her anne gibi; hamileyken bir elektrikli sut pompasi almistim ise gittigimde lazim olacak diye ama sandigimdan erken lazim oldu. Sut sagma maceram boylece basladi. Baslarda sutum azdi, gunde 1-2 ogun mama vermek zorunda kaliyordum, sonra internette biraz arastirmalar yaptim; sutun artmasi icin duzenli araliklarla ve sik sik sagmam gerektigini okudum. Ben de oyle yaptim; 3-4 saatte bir, gunde 6-7 kez yarimsar saat sutumu sagdim; ciddi efor ve sabir gerektiren bir isti; zaten gazli, durmayan, uyumayan bir bebegim vardi, cogu zaman o kucagimdayken sut sagdim; geceleri onu uyuttum kendim uyumadim sut sagdim. Kizim ilk zamanlar 1,5-2 saatte besleniyordu, bazen geceleri onu uyutup ben de uyuyordum ama 1 saat sonrasina alarmimi kuruyordum ki o uyanmadan kalkip sutunu sagip hazir edeyim. Boyle boyle sutumu artirmayi basardim; birara kizimin istahi da azalir gibi olunca ise baslayacagim gunler icin depo bile yaptim derin dondurucu da.  Iyi ki de yapmisim; kizim 5 aylikken ise basladim ve isyerinde bu kadar sik aralarla sagamadigimdan sagdigim sut kizima yetmemeye basladi, stoktan kullandik  ve boylece 6 ayi tamamladik. Bundan sonra nereye kadar gider bilmiyorum ama gucum yettigince kizima zor yoldan da olsa anne sutu vermek niyetindeyim.
Bol bol sagmak disinda sutumu neler artirdi;
-Malt icecekler
-Emziren anneler icin olan karisik bitki caylari
-Gunde 1 bardak sut, bazi sabahlar corn-flakes
-Kahvaltilik cikolata
-Bol su
-Tahin helvasi
-Bebe biskuvisi
Tabi bunlarin sut disinda da bir katkisi oldu; 5-6 kilo kadar. Kilo vermek yerine aldim. 5,5 aydan sonra bu gidise bir son vermek niyetiyle saglikli ve dengeli beslenmeyi ongoren bir diyet programina basladim; malt iceceklerimi, bitki caylarimi yine ictim ama tatlilardan, hamur islerinden, meyve sulari, kizartmalar ve abur cuburdan uzak durdum. Sutum de fazla etkilenmedi bu diyetten; boylece 3,5 haftada 3,5 kg verdim, vermeye de devam etmek istiyorum tum fazlaliklardan kurtulana kadar.
Zayiflama macerami tam diyet listemle birlikte baska bir baslikta anlatmak istiyorum.
Anne sutu konusunda son tavsiyelerimi ozet seklinde toparlayacak olursam; bol bol emzirmeniz, bebeginiz emmediginde mutlaka pompa ile gogsunuzu bosaltmanizi ve beyni uyararak sut uretimini tesvik etmeniz, bol sivi almaniz, her urun gurubundan dengeli bir sekilde alacaginiz bir beslenme programi izlemeniz..
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...