7 Şubat 2012 Salı

GECE/GÜNDÜZ FARKI

Dogum oykumu anlattim; kizimla tanisamiz biraz gec oldu. Ayni sekilde yaralarim ve rahatsizligimdan dolayi kizimin bakimini tek basima ustlenmem de gecikti. Kizimla tek basima ilgilenmeye baslamam 21.gune denk geliyor. Keske iyi ve saglikli olup en bastan kizimla kendim ilgilenip, ona bir duzen kurabilseydim. Nehir’e gece olunca bana yardim icin yanimizda kalan anneanne, teyze, hala bakiyordu; oturma odasinda koltuk uzerinde uyumaya, sabahlamaya boylece alisti. Gece gec saatlere kadar insan sesleri, isiklar acik...  boylece gece oldugunu anlayamayan Nehir hanim aksam belirli bir saatte yatmasi gerektigini ogrenemedi; gece her uyanisinda isiklar acildi (hatta hic kapanmadi ), alti degistirildi, onunla konusuldu... derken gece kusu oldu cikti Nehir hanim.  
Tek basimiza kaldigimizda ona gece gunduz farkini ogretmeye karar verdim; okudugum bir kitaptan aldigim yardimla sabah oldugunda perdeleri actim; eve mumkum oldugunca isik girmesini sagladim; geceleri tam tersi isiklari azalttim; kisik sesle konustum , gurultu yapan tv, radyo vs.yi kapattim, Nehir’i bu ortamda uyuttum; gece uyandiginda hic isik acmadan onu besledim; hic konusmadim; altini da degismedim (zaten bezini fazla islatmiyordu geceleri ) boylece sutunu icip uyumaya devam etti.  
Artik gece uykusunu ogrenmisti Nehir. Ama ogrenemedigi onun kadar minik bir bebegin erken yatmasi gerektigi idi; ne yazik ki hala 12den once gece uykusuna gecmiyoruz. Ama buna da bir cozum bulacagim yakinda ve yeni bir yazida da onu paylasacagim diye umuyoum.
Gece uykusunu bu sekilde duzenledik de gunduz uykusu noldu diye sorarsaniz; koltuk ustlerinde uyumaya alismis, asiri gaz probleminden dolayi sallanmayi ogrenmis olan kizim yataginda gunduz uykusu uyumuyor. Aldigimiz Fisher Price-Akvaryum salincak hayat kurtardi, gunduz uykularini salicaginda hafif sallanma modunda uyuyor, gece ise yataginda. Bu farki anlamiyorum, gunduz yatagina koyarsam en gec yarim saat sonra uyaniyor fakat gece yataginda yatmasi sorun olmuyor.   Iste en buyuk uzuntum ve pismanligim kizima en bastan bir duzen kuramamis olmam;  simdi ki aklim olsa kizimi dogdugu gunden itibaren yatagindan baska yerde uyutmaz; her uyudugunda yatagina yatirirdim.  Ama hicbirsey icin gec degildir diyerekten kizimi gunduzleri yataginda yatmaya alistirma cabalarina gecen haftadan beri basladim. Simdilik kisa uykular uyuyor ama daha rahat edip, daha dinlenmis kalkiyor sanki..
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...